Toledeo, Tolido, Téledo…. TOLEDO! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu Toledeo, Tolido, Téledo…. TOLEDO! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu

Toledeo, Tolido, Téledo…. TOLEDO!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elle

17 Oktober 2008 | Spanje, Gandia

Afgelopen week hadden we onze eerste bezoekers, vriendinnen van de NHTV.
De eerste avond hadden Roos, Hansa en Aniek overheerlijk gekookt! Een uitgebreid menu met alles erop en eraan! Heerlijk dineren en borrelen! ’s Avonds waren we nog even een drankje gaan doen, maar niet al te laat, want de reis was toch best wel vermoeiend geweest. Wat blijkt nu, dat als er iemand langs komt hier op bezoek, slaat het weer helemaal om! Maar dan ook echt storm! Dat was dus donderdag, de wind ruiste langs ons appartement en ook door want de huizen zijn hier niet echt goed geïsoleerd. Roos, Hansa, Aniek en ik hadden de oplossing gevonden, we gingen shoppen! Tessa was helaas een beetje ziekjes, dus die bleef lekker in bed. Na geheel zeiknat geregend te zijn kwamen we thuis met wat kleren rijker, wat geld armer en een paar geleende DVD’s. Na wederom heerlijk te hebben gegeten, hadden we een pot thee gezet en een DVDtje aan gezet. Vrijdag was Tessa nog niet geheel lekker, dus dachten we blijven nog een dagje wat dichter bij huis. Het eerste plan was om naar Alicante te rijden, maar door menige obstakels hebben we dat niet gehaald en zijn we in Benidorm blijven steken. Ik weet het, Benidorm, ik dacht dat Gandía een bejaarden oord was, maar Benidorm heeft het top image van een bejaarden oord, en is het dan ook! Hoe dan ook, het weer was er mooier en voor de afwisseling hebben we er heerlijk gegeten! Na thuis eerst uitgebreid boodschappen te hebben gedaan, zodat we tenminste wat te eten in huis hadden, hadden weer lekker een filmpje aangezet. Na ’s avonds erg lang ‘gediscuteerd’ te hebben over de vertrek tijd voor de volgende morgen, is het 7 uur geworden. Zaterdag morgen zaten we dan ook erg netjes 10 over 7 in de auto. Roos begon met rijden en ik met ‘kaart’ lezen. Wederom verbaasde ik me over de verschillende landschappen die Spanje te bieden heeft. Toledo licht overigens een ‘stukje’ zuidelijker dan Madrid. Van uitgestrekte heuvels met dor landschap, tot groene stukken land, tot rotsige bergen met een stuwmeer. 5 uur later, en zonder ook maar één keer fout te rijden mag ik zeggen, waren we in Toledo! Het centrum van Toledo ligt boven op een berg, dit kun je dan ook al vanaf ver zien liggen. Tijdens het rondlopen in het centrum toch maar even informeren of er ergens nog een slaapplek beschikbaar was. Het bleek toch wel een erg druk weekend te zijn, en veel zat helemaal vol. Maar na niet al te lang zoeken hadden we een leuk pensionnetje gevonden. De eigenaresse was zo aardig om een extra matras op de grond te leggen, want eigenlijk had ze ook nog maar plek voor 4 mensen. Er zijn verschillende kerken, één erg grote en mooie Kathedraal, een synagoge, een kasteel en nog vele andere historische en mooie gebouwen. ’s Avonds hadden we in een knus restaurantje gegeten en nog een poging gedaan tot op een terrasje te zitten. Helaas dacht het weer daar anders over en kwam het met bakken uit de hemel! We moesten toen nog wel terug naar ons pension, ook al was het erg dichtbij, van 2 meter door dat weer werd je al zeiknat. Na enige tijd te hebben gewacht zagen we in dat het er niet echt beter op werd. Toch maar een sprintje getrokken, op de een of andere manier was het toch wel erg grappig en hoorde ik iedereen gillen! Niemand was moe van het rennen, maar van het gillen en lachen. Na een nachtje slapen in een toch wel erg klein twee persoonsbed hadden we s morgens nog wat rondgelopen in Toledo en waren daarna op weg gegaan naar een bioscoop. Hier hadden we een privé zaal, er was gewoon echt niemand! De film was leuk, maar dat synchroniseren blijft toch wel een beetje jammer. De bioscoop was in een winkelcentrum, en toen we de film uitkwamen bevonden we ons in een eet walhalla! Alle eettentjes waren opengegaan! Na heerlijk te hebben gegeten zijn we toch maar op weg gegaan, terug naar Gandía. Het laatste stuk terug had ik gereden, en de geluk die ik had, er stond 22 kilometer file! ’s Avonds hadden we in Gandía lekker tapas gegeten. Op de een of andere manier stond eten toch wel echt centraal afgelopen week, het is altijd wel zo, maar het viel gewoon extra op deze week! Verder zijn we nog lekker uit eten geweest en hebben de meiden gelukkig nog even kunnen genieten van wat mooi weer en werkelijk op het strand kunnen liggen. De week was echt voorbij gevlogen maar vond het erg fijn dat ze er waren!
Afgelopen woensdag was het dan zo ver, ik moest mijn eerste presentatie geven in het Spaans! Ik ben zoiezo al niet zo weg van presentaties en nu ook nog in het Spaans! Uiteindelijk was het, niet geheel soepeltjes, maar wel aardig gegaan. In ieder geval goed genoeg! Die avond vond ik het dan ook wel een goede reden om een drankje te doen, om het te vieren. Er was een feestje in de Varadero, een bar, en het was ontzettend druk, met Erasmus studenten weliswaar, maar erg gezellig!
Wensen kunnen uitkomen, zolang je het maar graag genoeg wilt en er hard genoeg voor werkt. Ik geloof zelfs dat de illusies uiteindelijk kunnen verdwijnen en werkelijkheid zullen worden!
Ik laat het hier weer bij, want ik moet rennen naar mijn les! Tot volgende x.. Knuff&Knuff

  • 18 Oktober 2008 - 12:33

    Sj00ws:

    hey ellie,
    k heb net je mail gelezen en nu idd je verhaal ben neit vergeten te tjekke;)
    mede door je mail dat er weer wat nieuws op zou staan.
    ohhh da spaanse eten heerlijk k ben jaloers maar k denk dat dat niet goed zou zijn voor de lijn;)
    tot snel weer
    dikke (K)

  • 18 Oktober 2008 - 17:59

    M.E:

    meis, zo te lezen hebje weer een top week achter de rug! gezellig dat er mensen zijn langs gekomen, en je hebt een presentatie gehoude, goed bezig datje het nog kunt combineren, want door al het feesten en leven zou je school bijna vergeten.. ;)
    mgoed, ben der achter gekomen, datje van eten houd (net alsof ik dat nog nie wist) ;)
    dus voor de eerst komende heerlijke maaltijd: eet smakelijk! ;)
    ik vind het trouwens echt cool datje elke keer zon levenszin hebt onderaanje berichtjes!
    nja, tot mails.
    kuss!

  • 19 Oktober 2008 - 10:19

    Mama:

    Hallo Elle
    Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie. Ons advies `ga genieten`heb je goed begrepen,maar dat je daar geen problemen mee hebt hadden hier ook al gezien. Toch tof dat dat nu daar ook kan. De laatste regels bij je berichtje kwamen mij wel erg bekent voor. Ik ben even gaan kijken of je mijn boekje De creatiespiraal toevallig had meegenomen. Maar het lag hier nog in de kast. Heb je toch wel iets begrepen van wat er in staat. weet je deze nog,
    Wensen zijn voorgevoelens van hetgeen je in staat bent daadwerkelijk te realiseren.

    Dikke kus Mama

  • 20 Oktober 2008 - 16:59

    Emma:

    Overheerlijk gekookt, Heerlijk dineren en borrelen, Na wederom heerlijk te hebben gegeten, Na thuis eerst uitgebreid boodschappen te hebben gedaan zodat we tenminste wat te eten in huis hadden, In een knus restaurantje gegeten, Na heerlijk te hebben gegeten, Lekker tapas gegeten!
    Whahaha eten eten eten:P Water loopt me in de mond van je verhaaltje ;)
    Maar dit keer wel wat minder mooi weer :P hihi
    En je eerste presentatie achter de rug:) Gelukkig dat t nog redelijk goed ging..! Ik ga nu maar weer verder met leren voor mn tentamens:P haha
    Kuss Xx


  • 26 Oktober 2008 - 14:42

    Anne:

    Hey Elle!

    Zu en ik hebben heel wat gemist als ik het zo lees en hoor van de meiden. Echt super jammer, maar ja wat doe je eraan he... Echt goed van die presentatie in het Spaans. Ik zou er niet aan moeten denken... Nou ja, je weet wel hoe ik erbij zou staan he ;)... Nou, heel veel succes met school en niet te veel feesten he ;)!

    Dikke kus, Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Exchange in Gandía

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Selamat malam!

18 Januari 2009

Lieve Mensen!

06 Januari 2009

Feliz año nuevo,

12 December 2008

‘I am coming home for Christmas’

30 November 2008

Buenas!
Elle

Actief sinds 09 April 2008
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 19925

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 08 Juni 2012

Scriptie onderzoek in Ahmadabad, India

14 Februari 2010 - 11 April 2010

Scriptie onderzoek in Yogyakarta, Indonesie

01 September 2008 - 28 Januari 2009

Exchange in Gandía

Landen bezocht: