Buenas! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu Buenas! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu

Buenas!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elle

30 November 2008 | Spanje, Gandia

Het is al weer even geleden, maar hier dan weer het volgende verhaaltje vanuit Spanje. De afgelopen weken heb ik al iets harder voor school gewerkt, maar nog steeds niet écht hard moeten werken. Er zijn voortaan een paar vaste dingen in de week, een paar keer lekker eten met vriendinnen thuis, op stap gaan of ’s avonds lekker een filmpje kijken. In het begin van de afgelopen weken was het ook nog wel lekker weer en heb ik ook nog een aantal keer lekker in het zonnetje op het strand gezeten, maar helaas is het nu hier ook echt November hier, alweer bijna December. De tijd vliegt écht! Ben nog een keer een dagje naar Valencia geweest, heb eindelijk de Star Bucks ontdekt, dat was namelijk nog een hele zoektocht.
Vorige week zaterdag kwamen de laatste bezoekers al weer, deze keer waren het Christ, Ine, papa en mama! Ze hadden een deel van een huis gehuurd. Het huis bleek helemaal in de bergen te liggen en was een villa, dus erg aangenaam. Toen ik daar wakker werd dacht ik ook elke keer, wat is het hier groen! Ze kwamen zaterdags pas laat in de middag aan, toen hadden ze me eerst opgehaald en toen gingen we naar het huisje. ’s Avonds kwamen Claudia, Dewi en Tessa lekker eten, maar omdat het anders niet allemaal in de auto zou passen moest ik maar met papa en Christ boodschappen gaan doen. Nou, dat heb ik geweten! Papa bleef maar zeggen dat het wel genoeg was, en Christ dacht af en toe dit is ook wel lekker, dus doe ik ook maar in het winkelwagentje en dan moest ik alle praktische dingen maar bedenken. Ik kan je vertellen het was een succes! We konden er twee dagen uitgebreid van eten. Uiteindelijk hadden we lekker geBBQd met zijn alle. Zondags waren we een beetje rond gaan kijken in Gandía en lekker over het strand gelopen. Ik had de hele week in het huisje geslapen, op zondag op maandag na, omdat dat toch wel net zo gemak was. Maandag was ik toch nog maar wel even naar school gegaan, om toch nog iets te doen deze week en de rest had in Gandía rond gelopen. Waar ze al snel achter kwamen dat er niet zoveel was, het was allemaal lelijk en soms zelfs een beetje vervallen vonden ze. Ook natuurlijk omdat het buiten seizoen is, is er veel dicht. Dinsdag waren we naar Valencia gegaan, met de trein, want papa had niet zo’n zin om Valencia voor de vierde keer vanuit de auto te zien. Het rijden van het vliegveld naar Gandía was namelijk niet zo goed verlopen! Hahaha In Valencia was het nog lekker weer, in het zonnetje op een terrasje was heerlijk. Uiteraard de toeristen attracties weer bekeken en gewoon genoten van het weer. ’s Avonds had ik nog een les gevolgd en dat was de laatste van de week. Woensdag zijn we een auto route gaan rijden in de buurt van Gandía. Dit vond ik erg leuk, want eigenlijk had ik nog niet veel gezien in de omgeving. Helaas was het weer woensdag écht gewoon slecht. Tenminste koud en omdat we toch wel hoog de bergen in reden, ongeveer 1000 meter hoog, lag er zelfs SNEEUW! Dit vond ik echt kortweg gewoon belachelijk! Het was ook erg mistig en daardoor konden we niet altijd van het mooie uitzicht genieten, maar gaf ook wel weer een mooi beeld. Ondanks dat was de route erg mooi. Donderdag hadden we een heerlijk relax dagje, een keertje een beetje uitslapen, dat betekend 11 uur. Een dag stonden we om 7 uur op, het duurde eerlijk waar een uur voordat ik wakker was, dat is nog midden in de nacht joh! Verder waren we naar Carrefour en het winkelcentrum gegaan en hebben op ons gemak rondgekeken. ’s Avonds lekker op de bank hangen en Nederlandse TV kijken, onder andere het Sinterklaas journaal, hoe relax! Of ook kaarten, papa had ook een keer meegedaan, maar dat ging toch allemaal iets te snel! Vrijdag waren we nog naar Cap de la Nou gereden, waar je een super uitzicht hebt! Het weer was ook weer aangenamer gelukkig. ’s Avonds hadden we nog bij ons gegeten, Tessa en ik hadden gekookt. Ze moesten zaterdag weer vroeg vliegen, dus vrijdag avond al afscheid genomen. Het is maar voor korte duur, gelukkig.
Zaterdag hadden Tessa en ik ‘hard’ voor school zitten werken en ’s avonds bij twee vrienden gaan eten. Ook waren er twee verjaardagen ’s avonds en natuurlijk nog even gaan kijken bij Coco Loco, weer een leuk avondje gehad. Vandaag hard bezig met een presentatie voor bereiden en vanavond lekker filmpjes kijken op de bank met een pot thee en pepernoten!
De komende weken heb ik veel presentaties en dergelijke voor school, dus zal daar wel druk mee bezig zijn. Maar de leuke dingen doen er niet voor onder, vrijdag gaan we hier met zijn 8e sinterklaas vieren. Surprise, met gedicht en allemaal een frutsel kadotje en dobbelen maar! Ook mama had iets meegenomen voor ons allemaal, dus er ligt nu een sinterklaas zak in de huiskamer en voel me net een klein kind, zo nieuwsgierig. De maandag er na gaan Tessa en ik een paar daagjes naar Madrid toe, dus genoeg leuke dingen!

Zolang ik de hoop nog heb, al is het maar een klein beetje, blijf ik dromen over de toekomst, geloven in mijn illusies, mijn ambities nastreven om mijn doelen te bereiken en nieuwe fantasieën bedenken. Fijne avond, slaap lekker en blijf dromen, ook al zijn dat de grootste illusies van allemaal.

Liefs, Xx.

  • 30 November 2008 - 21:26

    Mama:

    Ha die Elle

    Ook ik heb genoten van een weekje bij jou, al moet ik eerlijk zeggen dat Spanje niet mijn land is. Goed dat je hard aan het werken bent voor school!We zien jou over drie weken al weer en dat voelt goed, kus mama.

  • 01 December 2008 - 12:47

    Wendyss:

    Lieve Lieve Elle!! Ik vroeg me sterk af wanneer je ook alweer terug zou komen uit Spanje? Ik wil je namelijk zeker nog een keer zien voordat ik een uur verder ga wonen in het buitenland :P ;) Succes met je toetsen en presentaties! Dikke Kus, Hou van je, Wendy

    p.s: Hoe vonden je pap en mam de fotos boven je bed? :P xxx

  • 02 December 2008 - 20:08

    Claudy :

    Ha Elle,
    ook weer een beetje verwend door het thuisfront??Leuk dat zij nu ook gezien hebben waar jij al die tijd bent!!Succes op school de komende weken
    en veel plezier met de andere mensen en dingen daar.
    Claudy

  • 05 December 2008 - 20:32

    Crazy M:

    hallo chickie elle,,
    ik wil ook wel van die vaste dinge in mijn week! hoe relaxt, maar goed datje nu wat voor school moet doen! want wij in nederland zitte natuurlijk te ploetere.. ;)
    of, dat zoude we eigelijk moeten doen!
    haha, neehoor jij moet genieten!
    wel egt cool datje ouders nu gezien hebbe waar jij het altij over hebt! echt super!
    succes met de presentaties, en opdrachten deze week!

    never stop dreaming! because through your dreams, you know what you really wanna reach in life..
    so, dream yourself a dream come true!!

    liefss xxx

  • 11 December 2008 - 08:40

    Mike:

    Carrefour Rules!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Exchange in Gandía

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Selamat malam!

18 Januari 2009

Lieve Mensen!

06 Januari 2009

Feliz año nuevo,

12 December 2008

‘I am coming home for Christmas’

30 November 2008

Buenas!
Elle

Actief sinds 09 April 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 19926

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 08 Juni 2012

Scriptie onderzoek in Ahmadabad, India

14 Februari 2010 - 11 April 2010

Scriptie onderzoek in Yogyakarta, Indonesie

01 September 2008 - 28 Januari 2009

Exchange in Gandía

Landen bezocht: