‘I am coming home for Christmas’ - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu ‘I am coming home for Christmas’ - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu

‘I am coming home for Christmas’

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elle

12 December 2008 | Spanje, Gandia

Sinterklaas; na braaf gewacht te hebben mochten we eindelijk de kadotjes opmaken. Iets later als gepland begonnen we met eten, toen alle acht waren er. De surprises lagen op een grote hoop en de frutselcadeautjes er tussen door (langs onze kerstboom). Na een hele avond gekletst, gegeten en gelachen hebben was iedereen doodop. Ook al was deze sinterklaas iets anders, met de Spaanse muziek op de achtergrond, drie talen door elkaar, mensen die het idee niet geheel snapte en toch wel iets warmer als normaal; was het een erg geslaagde sinterklaas. Er waren zelfs kadotjes vanuit Nederland naar Spanje gekomen van sinterklaas, in plaats van andersom; altijd erg leuk!
Zaterdag avond hadden we met wat vrienden cocktails gedronken in een cafetje. Écht ergens wat gaan drinken s avonds hadden we hier niet gedaan. Toen we, erg verstandig, besloten om naar huis te gaan en te aan slapen, bedachten Tessa en ik ons halverwege. Toen zijn we naar Dewi en Laia gerent en hadden we daar nog lekker gebakken aardappeltjes op en een film gekeken. Ik geloof alleen wel dat ik de helft van de film alleen heb zitten kijken, want de rest lag te slapen.
Zondag konden we niet te lang uitslapen, want we moesten nog het een en ander voor school doen en s middags vertrokken we al naar Valencia. We bleven die nacht bij Wendy slapen, een vriendin van Tessa, ’s Avonds wouden we uit eten gaan, er was helaas niet zoveel open, maar uiteindelijk hadden we iets gevonden. De volgende morgen moesten we er al erg vroeg uit, om 6 uur! Met de taxi naar een metro station, daar gewacht op de eerste metro(die al vertraging had), om 5 voor half 8 kwamen we aan op het vliegtuig. Onze vlucht zou eigenlijk om 8 uur gaan, maar gelukkig 10 minuutjes later. Toen we bij onze gate aankwamen konden we meteen aansluiten in de rij om in te boarden. Wat een timing! Een half uurtje vliegen en we waren in MADRID! Ik weet het voor de tweede keer in Madrid, maar vind die stad echt super! Het weer was deze keer wat minder, maar gelukkig vooral alleen koud, we hebben niet veel regen gehad. Uiteraard nog een keer alle toeristen dingen bekeken, deze keer op het Prado museum binnen geweest. Wowh, dat is nog eens groot! We hebben er drie uur rondgelopen en nog niet alles gezien! Verder natuurlijk lekker gegeten, uit eten en genoten van de starbucks. Ons hostel zat recht boven een starbucks, dus ontbijten deden we beneden. Lekker even wakker worden met een croissantje en je boekje in een relaxte stoel!
De tweede nacht in Madrid hebben we bij een vriend van Tessa geslapen, want we moesten woensdag wel heel vroeg naar het vliegveld. Het was erge relax bij die vriend en mochten in zijn bed slapen, hij ging namelijk toch nog even uit. Het was een heerlijk bed; een normaal denkbed en het bed was lang genoeg! Om vier uur moesten we er weer uit en toen kwam Marco net thuis, dus kon hij gaan slapen. We hoefde niet ver te zoeken naar een taxi, er kwam er net een voor rijden toen we naar buiten liepen. 15 minuutjes later stonden we op het vliegveld. Dramatisch genoeg was er nog niets open, geen één eettentje! We moesten nog een uur wachten, toen hebben we maar de laatste pepernoten op gegeten als ontbijt. Deze keer na een uurtje vliegen waren we weer in Valencia, eten gekocht en de trein in. Want Tessa had om 10 uur al weer les en ik s middags een presentatie. Uiteindelijk was het allemaal goed gekomen, maar wel met het geluk aan onze zijden. ’s Avonds waren we ontzettend moe, tenminste ik. Ben dan ook lekker vroeg gaan slapen. Donderdag nog wat stressen om een project in te leveren, soms gaat de samenwerking niet zo goed in een groepje. Gisteren avond was er een verjaardag en zaterdag nog eentje. Er is zaterdag ook weer een grote food fair, wat betekend een groot eet en drink festijn! Heerlijk!
Volgende week heb ik het verder behoorlijk druk, met presentaties, dingen afwerken en een toets. Maar zoals sommige van jullie al wel weten, kom ik vrijdag naar huis! Heerlijk ander halve week thuis om kerst te vieren! Ik ga 31 december al weer terug om hier nieuwjaar te vieren en daarna nog de laatste weekjes in Gandía door te brengen.

Ik zat vandaag te denken, over Gandía. Het einde is toch al wel bijna in zicht en vind het best wel een beetje jammer. Het missen van de ochtend zon als ik nog in mijn pyjama op het balkon ga zitten om te ontbijten of toch nog even snel wat door lezen voor school, het strand met die zo heerlijk dichtbij is, de sinasappelen die groeien op de binnenplaats van school, het zien van het verwisselen van de jaargetijden, op de laatste naar beneden gevallen blaadjes trappen omdat het zo’n leuk geluidje maakt, de mensen die ik hier heb leren kennen en misschien, heel misschien ga ik Gandía zelfs missen.
Nou, ik ga hier nog een weekje ploeteren, dan zie ik jullie over een weekje weer even!

Search for the boundaries of your capabilities and stretch them until your dreams will be fulfilled. If you could see me now…

Liefs, Xx.

  • 13 December 2008 - 12:29

    Chloé:

    Lieve Elle, Ik denk best vaak aan je en lees je verhalen altijd! Nog steeds super hoe je schrijft! Natuurlijk is het straks weer fijn om thuis te zijn.. en ik hoop dat we elkaar toch nog zien, want ik denk dat je heel veel mensen wilt zien als je thuis bent.. Gebruik je trouwens je NL 06nummer of een spaanse? Ik zie je snel en succes nog komende week! Dikke kus, Chloé (love you)

  • 17 December 2008 - 16:20

    Emma:

    Ja, einde komt al wel in zicht he.. Na je mooie verhalen zal ik Gandia zelfs bijna missen;) haha
    Wel leuk dat je met kerst hier bent! :D
    Hoorde dat je waarschijnlijk ook mee uit eten gaat de 23ste! Zou wel heel leuk zijn!:)
    Succes nog even!
    Kus Emma

  • 17 December 2008 - 18:46

    Sjoos:

    Sorry chickje dat ik nu pas reageer op je verhaaltje! Leuk weer! Gelukkig kom je vrijdag weer eventjes naar huis... Laat maar weten als je tijd hebt voor een date met de troelaas ;)

    liefs, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Exchange in Gandía

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Selamat malam!

18 Januari 2009

Lieve Mensen!

06 Januari 2009

Feliz año nuevo,

12 December 2008

‘I am coming home for Christmas’

30 November 2008

Buenas!
Elle

Actief sinds 09 April 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 19925

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 08 Juni 2012

Scriptie onderzoek in Ahmadabad, India

14 Februari 2010 - 11 April 2010

Scriptie onderzoek in Yogyakarta, Indonesie

01 September 2008 - 28 Januari 2009

Exchange in Gandía

Landen bezocht: