Spanje, ERASMUS, gezellig, vermoeiend en Ieren! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu Spanje, ERASMUS, gezellig, vermoeiend en Ieren! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu

Spanje, ERASMUS, gezellig, vermoeiend en Ieren!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elle

06 November 2008 | Spanje, Gandia


Lieve Mensen, hier dan toch weer een nieuw verhaaltje over mijn leven in Spanje. De titel van dit verhaaltje was Milou’s beschrijving van haar week in Spanje, ik vond hem ook wel passend.
Ik zal beginnen met twee weken geleden. Woensdag was ik gaan uit eten met vrienden bij een Chinees. Wat was het nu, aan de rechterkant van mij spraken ze allemaal Duits en aan de linker kant van mij allemaal Spaans. Heb me dan ook maar aangesloten bij de Spaanse kant en heb dan ook mijn Spaans geoefend. Het was tenslotte woensdag en dat betekend dat er een feestje is in Varadero. Gelukkig was het dicht bij het restaurant, want het regende. Na een erg gezellige avond weer richting huis, want de volgende dag moesten we weer gewoon naar school. Donderdag avond waren Lori, Hongaars meisje en Julia, Duits meisje, bij ons komen eten. Aangezien Lori niet zo goed Engels kan en we hier toch zijn om Spaans te leren, hadden we de hele avond Spaans gesproken. Ook vrijdag en zaterdag hadden we nog wat feestjes, maar niet al te laat gemaakt, want die maandag kwam Milou! Zondag hadden Tessa en ik nog een aantal DVD’s gekocht, nu kunnen we tenminste DVD’s thuis kijken met ondertiteling. Voor mij toch wel handig.
Maandag was het dan zover, nieuw bezoek. Een lange reis naar het vliegveld toe, ik was natuurlijk te vroeg. Na veel twijfelen toch de goede gate gekozen om te wachten. Na even gillen en een knuffel gingen we op de terug weg naar Gandía. Het was een week vol met leuke, grappige en melige dingen. We hebben tradities voortgezet; op een maandag avond in het ruimtenet klimmen, deze keer op het strand! Heerlijk uitgebreid lunchen, thuis of bij 100 montaditos, en heerlijk uit eten met Tessa, vooral TAPAS! Uiteraard hebben we ook geshopt, anders zou het plaatje niet compleet zijn! Dagje uit naar Valencia, al even goed de toerist uithangen en oefenen voor het weekend. We hebben ook onze springkunsten geoefend! (zie foto’s) Woensdag avond was er een Halloween feestje in Varadero, we hadden niet echt een kostuum, maar we hebben iets bedacht. Samen met Tessa, Dewi en Milou zagen we er écht weer beeldig uit. Het feestje was erg geslaagd, veel mensen waren verkleed en de muziek was leuk! Vrijdag vertrokken we naar Barcelona, vier uur met de trein. In Barcelona hebben we de ultieme toerist uitgehangen en heerlijk genoten. Alle toeristen plekken gezien, Sagrada Familia, Arc de Triomf, Park Guell, de Kathedraal en de vele dingen die ontworpen zijn door Gaudi. Hoe toepasselijk het ook is, verbleven we dan ook in het Gaudi Youth Hostel. We sliepen met 12 mensen op een kamer, waar we gelukkig geen last van hadden. Natuurlijk niet te vergeten Las Ramblas. Al was het weer niet altijd even goed, de straatartiesten waren er wel. Muziek, standbeelden en a mime! Heerlijk genoten van een vissenkom Sangria en van de komieken op straat, ultiem Las Ramblas gevoel. Nu dat we toch in Barcelona waren, vonden we ook wel dat we het nachtleven moesten ervaren. Ons hostel bevond zich boven een Ierse pub, die door een andere hostel gast aangeraden was. Hier hebben we dan ook overheerlijke cocktails gedronken en meerdere malen op Bart’s verjaardag getoost. Er was live muziek wat erg goed beviel, de eerste keer in 2 maanden voor mij om Wonderwall te horen! Hier hadden we vier Ieren ontmoet en vonden het wel een leuk idee om met zijn alle verder te gaan naar de volgende kroeg of club. We zijn toen in ‘Catwalk’ beland, dit is een club bij de haven, ze draaide gewoon hiphop! Op het einde van de avond hebben we nog een heerlijk biertje zitten drinken op de Ramblas! Ook zaterdag avond waren we weer begonnen in de Ierse Pub, samen met onze Ierse vrienden en zijn vanuit daar verder gegaan. Ik kan zeker zeggen, je kunt goed uitgaan in Barcelona. Maandag hadden we nog een relax dagje, ik toch maar een beetje naar school gegaan en Milou een paar uur op het strand gelopen en geshopt. ’s Avonds hadden we heerlijk tapas gemaakt thuis samen met Tessa. Helaas was het dinsdag al weer tijd dat Milou naar huis ging. Hier was ik toch wel een beetje chagrijnig van, maar vond het heerlijk dat ze hier een weekje was! Het was wel jammer dat het weer niet zo mooi was, al hebben we wel enkele moment gehad dat het wel lekker was. Zoals te verwachten is het weer sinds gisteren wel weer lekker, bezoek en lekker weer gaat niet samen.
Ben er toch wel achter dat ik een aantal dingen mis van thuis, naast natuurlijk jullie allemaal, maar meer materiële dingen; een normaal dekbed, fiets, verwarming, een friettent en dan vooral nog eten; kaas (dat is hier niet normaal duur!), straciatella yoghurt, gewoon brood, gehaktballen, saté saus, pindakaas en peperkoek.

Heb een site gemaakt waar ik mijn foto’s op zet, kun je ze bekijken en snap je misschien ook iets meer waar ik het over heb;
http://picasaweb.google.com/elledjong/

‘One moment leads to another few. You can never predict nor influence what will happen in the future. When time is flying by, grab every moment you can to enjoy!’

Hasta luego! Beso&Knuff

  • 06 November 2008 - 16:18

    Olga:

    Leuke verhalen!! Ik kan ook niet wachten tot ik mag vertrekken in Februari!! Ook leuk om te horen dat Barcelona leuk is om te stappen, aangezien ik daar in een plaatsje in de buurt zit!

    Maaare hoe zijn de lessen in het spaans? Is dat een beetje te volgen!

    Enjoy,

    Liefs Ollie

  • 06 November 2008 - 16:46

    Milou:

    Spanje, ERASMUS, gezellig, vermoeiend en Ieren! haha, een geniale samenvatting van de week! Vond het super om je daar op te zoeken meis! Mis je alweer hoor!

    Kus xx

  • 06 November 2008 - 21:51

    Ine De Jong:

    nou de kaas ..pindakaas satesaus peperkoek zal kijken of ik een plekje heb in de koffer anders laat ik wel een paar schoenen thuis hahahahah xxxxxxxxxxxx to over 2 weken

  • 08 November 2008 - 13:52

    Ur Roomie:

    heee EL wat zit jij uit te vreten?? dacht dat t over de KORAN zou gaan haahaha heb zin in vandaag, kerstboom, en vanavond joewiiii

  • 09 November 2008 - 14:58

    Crazy M:

    mooie samenvatting meis van volges mij een zeer gezellige week! ik merk wel weer datje het heeeel druk hebt! met zo af en toe school ;)
    goed om te horen, dat zo leuk is geweest met milou!
    mooie fotos trouwens ook! :D

    meis, je kaartje is al ff onderweg dus hoop datje hem snel krijgt! en dat je hem leuk vind natuurlijk ;)

    succes op school! en leef ze!
    geniet van elk moment want voor je het weet is het verleden tijd!

    kuss xx

  • 10 November 2008 - 11:52

    Eck:

    Heb je gemaild chica :)

  • 18 November 2008 - 17:31

    Sjoows:

    he ellie...
    ik zie het allemaal wel weer weer genoeg eten en feestjes....
    heerlijk hoor jy vermaakt je eigen wel daar...
    wanner kwam je nu ook weer precies terug..??
    nou heb wel zin om je weer te zien hoor ellie...
    heeel veel plezier nog en tot snel!!!
    xxxxxx

  • 18 November 2008 - 21:20

    Danies:

    ellie!
    ik wil bij jou op vakantie komen daar :D
    De groetjes van Eric!

    Liefs, danies

  • 20 November 2008 - 09:23

    Anne:

    Heej lief mopje!!
    Dankje voor je mailtje!!
    Dat je nog bijna alleen maar vakantie gevierd hebt is helemaal niks mis mee! ;) Ik ben nog steeds poeppie jaloers op je!! Misschien mag je wel iets meer voor school doen :P maar komt goed!!... Ik vind het echt gaaf wat je daar allemaal mee maakt! Een vrouw van de wereld!! En eten dat je kan! ;) Echt het goeie leven!!
    Geniet ervan! En blijf verhaaltjes schrijven, want vind ze leuk om te lezen!! :)
    Kusje!

  • 28 November 2008 - 18:35

    De Buuf:

    Hey Elle
    Heb je foto`s gezien .
    IK wil je wel even zeggen dat jou pannekoeken er iets beter uit zien als die van Mike er zit iets meerkleur aan . Haha.
    GROETJES DE BUUF

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Exchange in Gandía

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Selamat malam!

18 Januari 2009

Lieve Mensen!

06 Januari 2009

Feliz año nuevo,

12 December 2008

‘I am coming home for Christmas’

30 November 2008

Buenas!
Elle

Actief sinds 09 April 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 19922

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 08 Juni 2012

Scriptie onderzoek in Ahmadabad, India

14 Februari 2010 - 11 April 2010

Scriptie onderzoek in Yogyakarta, Indonesie

01 September 2008 - 28 Januari 2009

Exchange in Gandía

Landen bezocht: