Fiesta in Gandía! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu Fiesta in Gandía! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu

Fiesta in Gandía!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elle

07 Oktober 2008 | Spanje, Gandia

Mijn eerste echte fiesta in Gandía, ik wist niet wat ik ervan moest verwachten. Aangezien Gandía niet zo’n heel groot stadje is, had ik niet verwacht dat het zo groot zou zijn. Het was vanaf woensdag tot en met zondag, het begon al overdag en ging door tot in de vroege uurtjes. Er was een Bourgondische markt verspreid over het hele centrum van Gandía, de mensen van de kraampjes droegen ook echt Bourgondische kleding. Er waren allerlei verschillende kraampjes van verschillende landen, van Marokko tot Uruguay. Elk land verkocht ook eten en allerlei sieraden en leuke souveniertjes. Vooral dat eten sprak me toch wel aan, het was heerlijk! Ik liep rond en dacht ooh dat is lekker, en dat ook! Dus heb dan ook zoveel mogelijk uitgeprobeerd, daarnaast natuurlijk een drankje erbij! Ook waren er vanaf een uur of 7 verschillende optredens, er waren ongeveer 5 podiums waar verschillende artiesten concerten gaven. Uitlopende muziek van rock, electro, hip hop tot typisch spaanse muziek! De sfeer was weer heerlijk en heb dan ook erg genoten! Vorige week donderdag avond was er een concert van Juliete Venegas in Valencia, in plaza del toros, dat is de arena. We hadden op het laatste moment nog kaartjes kunnen krijgen, dus gelukkig konden we gaan. Het was echt een super concert! De sfeer en de muziek! Daarna waren we nog even uit geweest en een beetje kroegjes/clubs verkent in Valencia, want veel hadden we er nog niet van gezien. Afgelopen zaterdag hadden we samen met de meiden van de NHTV en onze Argentijnse vriendinnen gegeten bij ons thuis. We hadden overheerlijk, veel te veel en lekker makkelijk pannenkoeken gemaakt! De buurman, in het appartement langs ons, was jarig en gaf een feestje. We waren ook uitgenodigd en waren dan ook even langs gegaan. Uiteindelijk werd het een feestje verspreid over twee appartementen, maar een gezellig feestje was het! Na het feestje waren we nog even naar een ander appartement gegaan, daar hadden wat mensen op een gitaar gespeelt en gezongen. Echt heerlijk, om bij in slaap te vallen! De volgende morgen toen ik ons appartement zag, dacht, of eerder hoopte, ik alleen dat ik het verkeerde appartement was binnen gelopen, wat een troep! Snel even opruimen en het zag er weer uit als nieuw!
Heb vandaag mijn eerste verslag in moeten leveren. Vier bladzijden in het Spaans! Ik heb het keurig af en nu hopen dat het goed genoeg is, als ze niet te veel kijken naar spelling fouten zal het vast goed genoeg zijn. Komende donderdag is er weer een fiesta, ditmaal regionaal. Deze fiesta is omdat op deze dag, zoveel jaar geleden, Valencia weer in Spaanse handen was. Omdat het dit jaar op een donderdag valt, geven ze hier op een vrijdag je ook maar vrij! Het komt eigenlijk wel erg mooi uit, want morgen komen Hansa&Roos&Aniek ons opzoeken. We gaan dan ook een autotje huren en een paar daagjes touren, de planning is naar Toledo, maar het is nog even afwachten waar we gaan belanden. Heb er in ieder geval erg veel zin in.
We zijn er dan eindelijk achter, ons adres, nou ja het adres wisten we wel, maar de brievenbus. Die hebben we dus niet! Nu mogen we het adres van de huurder gebruiken, dus als er iemand een kaartje wil sturen, crazy M, dan kan dat hierheen;
Agencia Mare Notrum
Aprartado Correos n. 117
Grao de Gandía – 46730
Spain
(Alondras 6-n.11)
Dit was het voor deze week, volgende week kan ik vertellen over onze road trip! Doeg Lieve Mensen! Knuff&Kuss

  • 07 Oktober 2008 - 20:47

    Savo:

    Meisje, lekker aan het feesten! Ik geef je groot gelijk!! De fiesta in Gandia klinkt echt super leuk, zo verspreid over de hele stad, lekker sfeervol.
    Volgens mij eet je nu meer pannenkoeken dan in Nederland, haha.
    Alvast veel plezier met je volgende fiestas en in Toledo! Ik mail je trouwens van het weekend even terug..:)
    Liefs, San

  • 08 Oktober 2008 - 09:20

    Claudy:

    Hee Elle,
    Wat een leven joh!!!!
    En je schrijft er superleuk over en lef heb je ook genoeg (in je eentje naar Madrid!!).....Ik geniet via je weblog gewoon met je mee....veel plezier nog!!
    Claudy

  • 08 Oktober 2008 - 09:54

    Crazy M:

    heej meis,
    echt weer een super verhaal! :d er word veel gegete en gefeest daar.. super klinkt het gewoon! toch jammer voor mij dan ;) maar ik vermaak me prima in nederland hoor! mgoed, die fiesta klinkt ook echt super!!
    en datje naar toledo gaat ook! zeker ik ben benieuwd naarje volgende verhaaltje!

    meis, ik voel me vereerd dat ik op je site sta en dat ik nou eindelijk een kaartje mag sturen! :D
    maar alsje opgelet hebt, zet ik ook weleens onder een andere naam een berichtje op je site, anders denkt iedereen hier ook van: wa een raar kind is da toch.. ;)
    mjaa, je weet wak heb gezegd he, ben toch benieuwd of je het kaartje dan krijgt.. ;)
    haha, komt goed, het kaartje krijgje hoor! :)

    feest ze op de fiesta, en veel plezier in toledo! ben benieuwd naarje verhalen, en gebruik me motto! ;)

    liefss xx

  • 08 Oktober 2008 - 12:03

    Chloé:

    Haaa Ellooo!! Nou nou nou nou zit jij ook nog op school of ben je alleen maar aan het feesten? Haha :D Klinkt iig super, heb wel zin om daar naar toe te komen haha! Ook even meefeesten en genieten! ;) Geniet er nog van, dan geniet ik hier van je verhalen! Dikke kus Chloé!

  • 09 Oktober 2008 - 19:20

    Hans & Ria:

    Ha Elle,
    Wat een leven, wat een lef! Je komt volgens ons tijd tekort met alle feesten, reizen, uitgaan, kultuur snuiven en nog studeren ook! Veel plezier en leuke (leer)ervaringen verder, want de 5 maanden zijn zo voorbij.Groetjes van Hans en Ria.

  • 11 Oktober 2008 - 16:38

    Sjoows:

    hey elly
    ben egt jaloers op jou wat je ammel tog maar weer gewoon doet daar...lekker weekendje madrid en vooral de feesten(A) k zou ook wel willen maar hoe gaat het verder op sgool kun je het nu wel beter volgen??hoopt wel maar da zal denk ik ook wel jou kennende:)
    geniet er lekker van maar dat zal wel lukken als ik die verhaln elke keer lees!!
    dikke (K)

  • 14 Oktober 2008 - 21:44

    Danies!:

    TIETEBOEOEOE ELLEBEL!

    Mis je ons al een beetje?? Ik ga van de week even al je verhaaltjes lezen!!
    Als je terug bent weer lekker stappen.. :D

    Kusss Danies

  • 16 Oktober 2008 - 12:14

    Mike:

    Heeey,

    Hoe is het daar in het ozo tropische spain? ik hoop voor je hetzelfde als hier. Ik ben ook allemaal tripjes aan het maken en als het goed is ga ik binnen een paar weken naar Istanbul!:D kan niet wachten! Ik heb soms het idee dat ik meer in spanje zit hier dan in griekenland, elke dag sangria met de spanjaarden ergens in de stad:P Supergezellig,

    Hope to c ya soon chicky!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Exchange in Gandía

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Selamat malam!

18 Januari 2009

Lieve Mensen!

06 Januari 2009

Feliz año nuevo,

12 December 2008

‘I am coming home for Christmas’

30 November 2008

Buenas!
Elle

Actief sinds 09 April 2008
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 19920

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 08 Juni 2012

Scriptie onderzoek in Ahmadabad, India

14 Februari 2010 - 11 April 2010

Scriptie onderzoek in Yogyakarta, Indonesie

01 September 2008 - 28 Januari 2009

Exchange in Gandía

Landen bezocht: