I LOVE MADRID! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu I LOVE MADRID! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu

I LOVE MADRID!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elle

30 September 2008 | Spanje, Gandia

Here another story about my life in Spain! Afgelopen donderdag was het Dewi’s verjaardag. Gelukkig voelde ze zich ook echt jarig, de hele dag felicitaties en de kadotjes bleven komen. Dewi had overheerlijk gekookt voor ons en het was overall een gezellige avond! Om 12 uur ‘s nachts had ik Tessa afgezet op het busstation, ze ging voor het weekend naar Malaga. Op het laatste moment had ik zelf ook besloten om naar Madrid te gaan! Donderdag besloten om te gaan, buskaartje gekocht en ik was er helemaal klaar voor. Vrijdag morgen om half 11 de bus in en zes hobbelige uren later was ik goed en wel in Madrid! Ik verbaasde me er wel over onderweg wat voor een uitgestrekt, en dor als ik mag zeggen, landschap Spanje heeft. Tessa had me een leuk hostel aangeraden waar ik dan ook de eerste nacht ben gebleven. Toch wel raar, wakker worden in een kamer met 5 vreemde mensen om je heen, en een jongen in een handdoekje recht in je zichtveld als je wakker word. Ik had me nog maar 3 keer omgedraaid en ben er toen pas uitgegaan. Maar eerst vrijdag, zonder kaart, zonder enig idee wat er in Madrid te doen was, ben ik maar gewoon aan de wandel gegaan.. Ik was al meteen weg van de stad, er hangt een heerlijk sfeer! Sowieso heb je in Spanje veel plazas of parken waar mensen samen komen, dat samen met straat artiesten, terrasjes en een mooie gebouwen, maakt Madrid! ’s Avonds was ik uitgenodigd om te komen eten bij de broer van Samantha, een vriendin uit Gandía. Na heerlijk te hebben gegeten, gingen Samantha en ik uit samen met Julian, een vriend van Samantha. Het was een erg leuke bar, liedjes van nu, maar ook oldies! Helaas danste niet zoveel mensen in de bar, naast Samantha, Julian en ik dan natuurlijk! De metro’s reden niet meer, dus dan maar met de bus naar huis, wat overigens erg goed geregeld is in Madrid. Samantha moest in een andere bus verder en ik wou nog even checken bij de buschauffeur of het wel echt de goede bus was, snapte de goede man mij toch totaal niet! Hoe kan dat nou met mijn ooh zo vloeiende Spaans! Gelukkig stond er een jongen achter me die me hielp en ook vertelde waar ik eruit moest, wat ben ik toch blij dat er nog sociale mensen zijn! Zaterdag morgen bleek dat ik niet nog een nacht kon blijven in dat hostel, er was zelfs een wachtlijst! Oké, geen probleem, ik mijn spullen gepakt en weer aan de wandel gegaan, het derde hostel dat ik binnen ging had gelukkig nog wel plaats voor mij! Het was denk ik echt een top weekend voor de hostels in Madrid! Deze keer had ik een kamer alleen en het was nog centraler gelegen, in een van de grote winkelstraten! Inmiddels had ik een boekje van Madrid gekocht, nu wist ik tenminste wat ik allemaal zag! Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat van alle mensen die een stad bezoeken, weet toch wel zeker 75% niet van WAT ze zien! Net als plaza mayor, het is nu een groot plein met veel terrasjes en straat artiesten, een grote gezelligheid, maar vroeger werden er de misdadigers opgehangen! Nu dat ik een plattegrond had kon ik een beetje uitstippelen hoe ik ging lopen, en lopen heb ik gedaan! Ik hou eerlijk waar van city trips, maar de spierpijn in mijn benen is altijd weer net iets minder! Maar lopend zie je wel het meeste van de stad. Van Plaza Mayor tot Palacio Real, Plaza de Espana, Parque Del Buean Retiro, Puerta de Alcala, museo del Prado, Puerte del Sol, Gran Via, Plaza de Cibeles, Botanical Gardens en Plaza de Toros.ik heb het allemaal gezien. Ook Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia, waar ik naar binnen ben geweest. Zoals sommige van jullie wel weten, ben ik niet bepaald dol op liften en deze was écht gewoon dood eng! Hier ben ik toch wel tot de ontdekking gekomen dat kunst voorbij mijn interessen gaat, hoe ‘indrukwekkend’ het schilderij ook moet zijn. Nog zoiets er zijn mensen die, net zoals ik geen enkel verstand hebben van kunst, doelloos rondlopen in een museum, maar nog niet eens kijken naar de schilderijen, echt gewoon door een museum rennen, dat heb ik dan weer niet gedaan. Een schilder die beroemd is dankzij dat ene meesterwerk dat hij/zij gemaakt heeft in zijn/haar hele leven, waar nog niet eens naar omgekeken word door 90% van de bezoekers. Ik vond het zowat sneu voor de schilders. Na de hele middag hebben rondgelopen belde Samantha om af te spreken om wat te gaan drinken. We zijn uiteindelijk bij Starbucks beland, waar ik overigens elke dag ben geweest! Aahh.. Heerlijk! ’s Avonds had ik erg sophisticated een pizza gegeten en nog genoten van de volle pleinen met leuke muziek. Zondag was al weer mijn laatste dag. Na de laatste dingen te hebben bezocht die ik nog niet had gezien, was ik toch maar richting het station gegaan om zeker op tijd te zijn voor mijn bus. Er zaten wel geteld 10 mensen in de hele bus, dus ik kon gaan zitten waar ik wou. Had dan ook maar de hele achterbank in beslag genomen en ben uitgebreid gaan liggen! Na een heerlijk weekend in Madrid, was het toch ook wel weer fijn om ‘thuis’ te zijn en Tessa weer te zien!
Spanje is het land met de vele fiestas. Plaatselijke, regionale en landelijke fiestas! Zoals het er op het moment uitziet heb ik elke week wel een dag vrij dankzij een fiesta. Loving the Spanish life! Ik ga hier verder met mijn relaxte leventje, genietend van elk moment en elke zonnestraal! Voor de levensgenieters thuis, stop niet met dromen, maar geniet ook van elke dag waarin je nog onderweg bent om je dromen te bereiken! Zoals vele zeggen, het is niet het einddoel maar de weg ernaar toe! Liefs, Xx.

  • 30 September 2008 - 18:49

    Sjoooos:

    Aaaah Ellie, ik houuuu van je verhaal.. Wat gaaf dat je zomaar even een weekendje naar madrid bent gegaan.. Ben jaloers op je joh! Het is vast en zeker daar ook heerlijk lekker weer.. Hier alleen maar regen regen regen.. Ik mail je zo gelijk nog eventjes over de nieuwe weetjes etc ;)

    dus tot zo haha

    xx(L)

  • 01 Oktober 2008 - 07:46

    Mike:

    Heeey Buurvrouw!

    Ik zie dat ook jij je prima bezig houdt:P Danst er bij jou ook al niemand! ik moet hier ook telkens in mijn eentje los gaan! vanvaond gaan we naar de karaokebar als het goed is maar eerst vanmiddag naar het strand. Wat hebben we het toch zwaar he! ik heb niemand op mee om over de schutting te praten want dan val ik van het balkon 7e verdiepingen, dus dat is niet echt verstandig! miss you, elle.

    Byeee

  • 01 Oktober 2008 - 09:20

    M.E:

    meiss,
    het is wel echt cool, datje zo opt laatste moment nog kan kiezen waar je heen wil..
    misgien moet ik dat ook maar een keertje gaan doen ;)

    Madrid is denk een goede keus geweest, naar aanleiding vanje verhaal! zeker je hebtje goed vermaakt!
    en de fotos zijn trouwens ook echt vet!!
    ik ben benieuwd naar meer ;)

    kuss

  • 01 Oktober 2008 - 19:03

    Saaf:

    Meissie! Wat een leuk verhaal weer. Je weekend klinkt echt super johh. Oeeehh, jaloers.. Ook leuke foto'tjes!!
    En bedankt voor de wijze levensles ;) Geniet er nog van en take care! Liefs, San

  • 05 Oktober 2008 - 13:59

    De Buuf:

    Hey Elle stoer hoor zo in je eentje naar Madrd ik zou het niet durven veel te bang dat ik in de verkeerde bus zou stappen.
    Groetjes De Buuf.

  • 06 Oktober 2008 - 15:46

    Anne:

    Ahhh Elle!!
    Ik vind het echt gaaf dat je dat zomaar allemaal doet!! Echt super!! Heerlijke levensgenieter ben je ook!! Geniet er van meisje! ben jalours op je!!

    kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Exchange in Gandía

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Selamat malam!

18 Januari 2009

Lieve Mensen!

06 Januari 2009

Feliz año nuevo,

12 December 2008

‘I am coming home for Christmas’

30 November 2008

Buenas!
Elle

Actief sinds 09 April 2008
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 19925

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 08 Juni 2012

Scriptie onderzoek in Ahmadabad, India

14 Februari 2010 - 11 April 2010

Scriptie onderzoek in Yogyakarta, Indonesie

01 September 2008 - 28 Januari 2009

Exchange in Gandía

Landen bezocht: