Gezelligheidsmens! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu Gezelligheidsmens! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu

Gezelligheidsmens!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elle

24 September 2008 | Spanje, Gandia

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Het was allemaal nog even spannend, maar de talencursus heb ik weer succesvol volbracht! Uiteindelijk vielen de toetsen behoorlijk mee en bleek ik toch wel het een en ander geleerd te hebben. Als afsluiting was er vrijdag avond ook een feestje georganiseerd. Iedereen moest iets koken wat afkomstig is uit je land. Dewi, Tessa en ik hadden erg creatief pannenkoeken gebakken! Tijdens het bakken waren er wel enkele gesneuveld, ik krijg namelijk toch wel erg honger van koken. Er waren drie rijen met tafels uitgestald op school en iedereen had een bordje gemaakt met erop wat het is en waarvan afkomstig het eten was. Ik verbaasde me over hoe veel moeite iedereen in zijn of haar eten had gestopt! Het was erg leuk om te zien! Het eten varieerde van champignonsoep, erwtensoep, kartoffelsalad & schnitzels (die twee gerechten overheerste toch wel), verschillende pastas, salades, erg veel zoetigheid en nog vele andere gerechten. Het was nog allemaal lekker ook! Ik vond dit een erg geslaagde avond, heerlijk eten en drinken met zijn alle en gezellig kletsen. Écht een gezelligheidsmens! Er was ook een bandje komen spelen, wat op zich wel sfeer toevoegde. Maar op de een of andere manier moesten we steeds denken aan Wolter Kroes, wat dan weer minder was.
Tessa en ik kunnen allebei erg genieten van eten, dus besloten we om zaterdag maar eens grote inkopen te doen. We vertrokken dan ook uit de supermarkt met een volle boodschappenwagen! Na zaterdag middag toch nog maar weer een siesta te hebben gehouden vertrokken we met 2 Duitsers, 2 temperamentvolle Argentijnen en 1 Spaanse naar Valencia met de trein om naar een Reggeaton Fiesta te gaan. Om half 12 aangekomen te zijn in Valencia gingen we eerst op zoek naar wat eten. Volle straten en cafetjes met mensen die zitten te eten of nog te drinken bracht me meteen in de sfeer! Na wat te hebben gegeten zijn we verder gelopen naar een plein vol met terrasjes en mensen die gezellig wat zaten te drinken. Om 2 uur gingen we door naar Venga Aca, de club waar het feest was. Toch maar even met de taxi, want het was nog wel een stukje de andere kant op. Eenmaal in de club beviel de muziek meteen, dit was tenminste muziek waar ik wel de hele avond van kan genieten. Dit hadden we namelijk nog niet echt gevonden in Gandía. Helaas was de gemiddelde lengte wel 1.65 en op een enkele blonde persoon na tussen al die Spanjaarden, viel ik toch wel erg op! Ik werd dan ook uitgebreid bekeken en aangestaard! Ondanks dat heb ik het erg goed naar mijn zin gehad! Om 6 uur zijn we toch maar richting het station gelopen, want het was een erg lange dag geweest. Na een uur met de trein, nog wat lekkers te hebben gegeten thuis lagen we om half 9 goed en wel in bed.
Nu is dan ook school echt begonnen! Het is allemaal nog behoorlijk vaag, want we moeten zelf ons rooster samenstellen en de helft van de klassen beginnen nog maar. Het is al een paar keer voorgekomen dat ik voor niets op school zat, ook niet echt motiverend kan ik je vertellen! Maar dit had ik allemaal al verwacht, omdat mensen die hier vorig jaar waren geweest er me al voor hadden gewaarschuwd. Maar over 2 weekjes zal dat ook wel los lopen.. De vakken die ik tot nu toe heb gekozen zijn, Strategic Management & Business Policy, Geografica Turismo y Ocio, Intercultural Communication, Gestion Eventos, Spanish, German and Ingles. In het begin voelde ik me een beetje slecht om Duits en Engels te kiezen, maar in mijn Engelse les zit zelfs een Ier en in mijn Duitse les zitten enkele Duitsers, dus helemaal nergens voor nodig dacht ik zo!
Verder is het weer op het moment gewoon kortweg belachelijk! Het regent al drie dagen, ik ben bang dat ik toch zal moeten ingeven met mijn standpunt; ‘ik koop geen paraplu!’ Maar, ik blijf nog wel bij mijn standpunt, dat ik geen winterjas ga kopen! Komend weekend ga ik lekker ontspannen, beetje winkelen, Gandía bezoeken en nog een keertje naar Valencia denk ik.. Hasta luego y besos..

  • 24 September 2008 - 15:55

    Wendy:

    Hoiiii meisje!! Haha ik zei toch dat jij je toets wel ging halen! Is namelijk altijd zo, als je zegt er niks van te gaan bakken :P Denk maar aan de havo he ;) Hihi! Maar jij gaat daar wel goed op stap zeg! Sjee! Kon ik dat hier ook maar weer s, op mn oude dag :D Weet je al wat je adres is daaro? Succes verders!! Denk aan je. Kus xxx

  • 25 September 2008 - 09:29

    Chloé:

    Ha meisje, wat een leuke tijd heb jij daar zeg! klinkt echt allemaal super! :) En vooral dat reggaeton feest! Haha, daar had ik wel bij willen zijn! :) Succes op school! xxxx

  • 25 September 2008 - 10:07

    M.E ;):

    meis,
    waarom organiseren ze bij ons nou nooit een eetfeest?! da heb ik weer.. ;)
    mgoed, tusse spanjaarden val jij nog al op, dus dat ze je aanstaarde was nogal te verwachte! ;)
    ze wete daar trouwens wel wa feesten is..
    dus das een goed teken!

    en hoe zit het met me duitser ;)
    haha, nu weetje meteen wie ik ben :P
    ik mailje na het weekend, want god weet wat er allemaal gaat gebeure..
    en jij zal ook wel weer op stap gaan dus ben benieuwd!
    kussssssssssssssssss

  • 25 September 2008 - 11:32

    Eck:

    Gezellig!! Je hebt het een stuk beter dan ik, lig al een week ziek op bed BAH!
    Heel veel plezier daar nog meisje, we denken aan je! xxx

  • 25 September 2008 - 15:35

    Maaike:

    Heej meidd! :D Wat leuk dat je je daar zo vermaakt! Bouwman valt strax echt in het niets als je met hem praat :P Nou drink nog een paar tequilla's op je oude klasje, drinken wij een paar biertjes op jou! ;) Veel plezier nog en niet TE veel eten he :P haha kusssiieee !!

  • 27 September 2008 - 14:39

    Sj00ws:

    hey ell,
    fijn dat het app.tog wel redelijk bevalt tog..lekker groot zoasl k hoor.wel jammer da je uitzicht dan nie super is maja je kan ook nie alles hebben he.
    als k da zo hoor van dat feest zou ik willen dat ik daar ook naar toe kan lijkt me egt helemaal geweldig.
    hier ist nu best lekker weer 19 graden goed te doen nog voor eind sept maja volgende week word t al weer kouder:S
    nou meisy.
    neem idd optyd ff tijd voor jezelf en verder kan ik alleen maar zeggen geniet er van
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Exchange in Gandía

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Selamat malam!

18 Januari 2009

Lieve Mensen!

06 Januari 2009

Feliz año nuevo,

12 December 2008

‘I am coming home for Christmas’

30 November 2008

Buenas!
Elle

Actief sinds 09 April 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 19928

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 08 Juni 2012

Scriptie onderzoek in Ahmadabad, India

14 Februari 2010 - 11 April 2010

Scriptie onderzoek in Yogyakarta, Indonesie

01 September 2008 - 28 Januari 2009

Exchange in Gandía

Landen bezocht: