School is begonnen.. - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu School is begonnen.. - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu

School is begonnen..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elle

11 September 2008 | Spanje, Gandia

Lieve Mensen!

Ik was eigenlijk bezig met een siesta te houden, maar het lukte gewoon niet, het is veel te warm. Oftewel het is hier nog heerlijk weer! Afgelopen maandag is mijn talencursus dan begonnen. Super veel studenten waren er, maar het blijkt nu dat er erg veel van naar Valencia gaan. Vind ik wel jammer, want die mensen leer je nu kennen. Maar daar is niets aan te doen. Maandag moesten we eerst nog een test doen om te kijken of je wel echt voor het juiste niveau was ingedeeld. Wat bleek nu, hoe ze erbij komen snap ik nog steeds niet, ik moest een niveau hoger. De eerste dag ging alles nog erg gemakkelijk. Die maandag avond hadden Tessa en ik bij twee studenten die ook van de NHTV zijn, Dewi en Laya, gegeten. Erg gezellig, maar niet te laat naar huis want de volgende morgen liep mijn wekker weer om half 8 af. De tweede dag viel toch wel een beetje tegen, snapte niet veel van school en was eigenlijk ook best wel ziek. Gelukkig was ik alweer om 1 uur klaar en kon ik s’middags rusten. Woensdag op tijd weer op en naar school, voelde me alweer een stuk beter en misschien daarom lukte het al een stukje beter op school. Ik moet er nog wel hard voor gaan werken, dat spaans, maar dat was niet anders te verwachten! Er zitten veel verschillende nationaliteiten in mijn klas en ook best wel een paar stereotypes. Een paar franse met een té zwaar accent en een japanner met een vertalings computertje.
Voordat dit alles begon hadden we natuurlijk nog het weekend. Zaterdag hadden we niet echt veel gedaan, beetje op het strand gelegen en lekker gerelaxed. ’s Avonds gingen we samen met andere ‘Erasmus studenten’ (zoals die groep genoemd word) op stap. Die groep bestond uit Duitsers, Oostenrijkers, één Fin en Colombianen. Helaas nog geen Noor gezien! Tessa en ik hadden niet echt begrepen dat we eerst nog op het strand zouden blijven, dus hadden geen drinken mee genomen. Wij, samen met Sjorge, snel naar de supermarkt om toch nog wat te halen. Blijkt nu dat na 10 uur er geen alcohol meer verkocht mocht worden. De oplossing was, vonden wij, dat we maar bekertjes mee moesten nemen en dat er vast wel iemand wat over had! Het bleken erg sociale mensen te zijn. In Gandía playa is een straatje met aan weerszijde kleine cafetjes, ziet er erg gezellig uit allemaal. We zijn een cafetje eventjes in geweest en daarna zijn we verder gegaan naar Coco Loco. Tjah, was niet mij voorkeur geweest maar we gingen. Onderweg was ik Pati tegen gekomen, een Spaans meisje dat afgelopen half jaar op de NHTV had gezeten, bij mij in het jaar ook als exchange student. Erg grappig om haar zo te ontmoeten en ze is ook erg aardig. In Coco Loco hadden we ons goed vermaakt. Toen we buiten kwamen was het al licht! Écht gewoon fel! Er waren al verschillende mensen aan het hardlopen, wat ze hier overigens erg veel doen, erg frustrerend! Het was wel grappig een club uit te stappen en zowat op het strand te staan. Hoe dan ook de eerste stap avond was goed geslaagd, na een zak chips te hebben leeg gegeten, lagen we om 9 uur in bed! Zondag hadden we dan ook niet zoveel gedaan. Ben wat gaan eten bij McDonalds, en ben de pier afgelopen, wat nog een behoorlijk eind is kan ik je vertellen!
Nu is het alweer bijna weekend, kunnen we lekker uitrusten en genieten van het weer! Natuurlijk ook een beetje leren, want volgende week hebben we al weer een toets, een SPAANSE toets!
Over een paar daagjes gaan we alweer verhuizen naar ons echte appartementje, tegen die tijd zal ik ook mijn adres hier op de site zetten. Hopelijk hebben we dan ook internet thuis, nu moeten we nog elke keer naar dat café. Tot het volgende verhaaltje!

Knuff & Besos!

  • 11 September 2008 - 20:36

    Mama:

    Hallo Elle

    klink allemaal wel weer heel goed, mooi weer lekker feesten leuke mensen ontmoeten beetje school, helemaal jou ding.
    Gelukkig ben je weer wat opgeknapt.
    Wat heb je toch steeds met die noor waar je naar op zoek bent?
    Heel veel succes met de overhuis.
    Dikke kus mama

  • 12 September 2008 - 09:16

    Mike:

    Heey chica de espanol!

    Klinkt niet verkeerd dat leventje van jou daar. Ik vind 9 uur toch wel schandalig hoor mevrouw Loco! Het is dat ik je niet in de gaten kan houden vanaf hier, maar daar verzinnen we nog wel iets op:P En what's up with the Noor? Hebben we iets gemist? Talk to ya soon...

  • 12 September 2008 - 12:03

    Crazy M:

    Haajj :)
    Ik wist wel dat jou verstand op je 20ste kwam, want zo zie je maar weer, mag je gewoon een nivo hoger.. ;) toch raar alleen dat je dan bij iemand in de klas zit, met een vertaalcomputer maar ach ieder zijn ding he..
    Groot gelijk datje op stap gaat totdat het licht word.. en de loco tent klinkt ook wel gezellig!
    Succes met overhuizen, en je toets!
    Leer ze!
    Liefs xx

  • 12 September 2008 - 17:57

    Sjoows:

    hey elly,
    k zat weer us verkeerd d8 elke keer elle de jong maar is d jong dus hy deed t elke keer niet:S da ben ik weer he...
    fijn dat alles goed is daar en idd hoezo herfst lekker man dat weer ben jaloers:$ heb je ook al een andere sim kaart ofniet..??als je die een heb moet je t ff laten weten he..
    nou meisy geniet er lekker van en k zal regelmatig waarbenjij tjekke:)
    dikke kus

  • 12 September 2008 - 21:37

    Dorien:

    Hey Elle,
    Sorry sorry, beetje laat, maar klinkt allemaal goed. Heel veel plezier en ben benieuwd naar al je verhalen!
    x Dorien

  • 13 September 2008 - 17:34

    Wendy's:

    Lieve Lieve Elle! Ik heb er thuis alweer een week opzitten en hoorde dat er al wat verhalen op je site stonden! Zo te lezen ga jij het helemaal redden daar! En op de fotos te zien, ziet het er allemaal goed uit! ;) Ik ga vanaf nu je levensverhaal goed bijhouden hoor! Heel veel succes met je toets en het 'overhuizen'. Dikke kus en knuffel, Wendy. Hou van je!

  • 14 September 2008 - 18:10

    Saaf:

    Ellie! Weer een leuk verhaal. Beetje jammer dat school nu is begonnen, maar goed het is niet anders he ;) Je hebt je in het weekend dus goed vermaakt ;) Heel veel succes met je Spaanse toets(komt goed) en met de verhuizing! Liefs, San

  • 15 September 2008 - 07:34

    Bart:

    Hello,
    Weer lekker gefeest dit weekend? Succes met verhuizen vandaag en laat wat foto's zien van jullie nieuwe paleisje!?!

  • 16 September 2008 - 11:16

    Eck:

    Hee meis!
    Klinkt allemaal goed! Ik verveel me hier dood op stage en speur het web af naar valencia, mag vast paar dagen vrij nemen ;) anders doe ik het lekker toch!
    Heel veel plezier nog daar en geniet van de zon, hier is het KOUD EN BAGGER!

    Liefs xxx Elllll

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Exchange in Gandía

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

Selamat malam!

18 Januari 2009

Lieve Mensen!

06 Januari 2009

Feliz año nuevo,

12 December 2008

‘I am coming home for Christmas’

30 November 2008

Buenas!
Elle

Actief sinds 09 April 2008
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 19921

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 08 Juni 2012

Scriptie onderzoek in Ahmadabad, India

14 Februari 2010 - 11 April 2010

Scriptie onderzoek in Yogyakarta, Indonesie

01 September 2008 - 28 Januari 2009

Exchange in Gandía

Landen bezocht: