Valencia! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu Valencia! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Elle Jong - WaarBenJij.nu

Valencia!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elle

06 September 2008 | Spanje, Gandia

Het volgende verhaaltje alweer. Het vakantie gevoel is nog aanwezig en zijn er dan ook goed van aan het genieten. Woensdag waren we naar het strand geweest, het was ontzettend druk, voornamelijk wel met oude mensen, maar druk! Gandía is best wel een bejaarden oord/badplaats. In het weekend komt het tot leven, dat hebben we afgelopen nacht al wel gemerkt. De mensen zijn wel erg behulpzaam en geduldig, ze helpen ons graag. Na een tijdje op het strand te hebben liggen bakken, zijn we naar ons appartementje gegaan en hebben een siesta gehouden. Een té geniale uitvinding! (slapen een ideale hobby) Die siestas hebben we er dan ook wel ingehouden de laatste paar dagen. Die avond hadden we onze eerste beach-party! We gingen op school verzamelen, vandaar uit lekker naar het strand. Drankje mee, ik vond het allemaal wel best. Er waren mensen uit Colombia, Duitsland en een Fin. Helaas nog geen Noor te bekennen. De Spanjaarden vallen overigens erg mee, dat ze klein zijn dan. Maar nog geen zorgen maken hoor mama, nog steeds niet groot genoeg! We gingen niet te laat terug naar het appartement, want donderdag gingen we met ons Renault Twingotje naar Valencia. ‘s Morgens de auto opgehaald, vamos a Valencia. Tijdens de heenweg had ik gereden, het was allemaal goed verlopen, al is het in de stad wel erg drukjes om te rijden. Veilig aangekomen en gemarkeerd waar de auto stond op de kaart gingen we aan de wandel. Valencia is echt een oude stad en veel te zien, maar het heeft ook een moderne kant. Er is genoeg cultuur en het heeft een ‘gezellige’ sfeer. Langs kerken, pleinen en fonteinen gelopen en even heerlijk genoten van een drankje op een terrasje. Er loopt midden door de stad een uitgestrekt park, aan het einde van dat park bevinden de Sciencias gebouwen. Een hyper modern gedeelte, met musea, onderwaterwereld en planetarium onder andere. ’s Avonds nog ergens op een pleintje gegeten en toen begonnen aan de terugweg. We vonden de omgeving toch wel erg mooi allemaal en kwamen al snel tot de conclusie dat we niet op dezelfde weg terug zaten als gekomen. Na een tijdje stond Gandía toch wel aangegeven, dus we gingen ervan uit dat we op de goede weg zaten. Genoten van de omgeving en de zonsondergang, en daardoor dus ook afgeleid, stond Gandía al weer een tijdje niet aangegeven. Toch maar even navragen bij een tankstation, jaa, we zaten nog op de goede weg. 10 Minuutjes later kwamen we erachter dat de tank bijna leeg was, gelukkig kwamen we al snel een tankstation tegen! Niet veel later stond er Palma de Gandía aangegeven, uuhm.. die kenden we nog niet. Waren er twee Gandías dan? We hadden nog steeds het gevoel dat we landinwaarts aan het rijden waren, in plaats van zuidelijker! Volgende tankstation maar weer de weg vragen. De man kon er gelukkig wel om lachen en had voor ons helemaal uitgetekend hoe we moesten rijden, want we hadden natuurlijk geen wegenkaart of niets. Het wegrijden ging een beetje moeizaam, we moesten echt even stilstaan en uitlachen! Écht twee sukkeltjes in Gandía, nouja, bijna in Gandía dan! Niet veel later waren we dan thuis. Na een vermoeiende dag, konden we eindelijk heerlijk gaan slapen. Vrijdag morgen hadden we de auto nog even, dus we dachten kunnen wel wat grote boodschappen doen en ook even in Gandía Centrum rond gereden. Wij wonen in Gandía platja, maar platja blijkt ook nog erg lang te zijn. We wonen aan een park en aan de andere kant zit een winkelcentrum met een bioscoop erin. ’s Avonds nog even bij Toni, het cafe waar we op internet kunnen, op het terras gezeten. Toni is echt een goede man, erg bezorgt en helpt mij met mijn spaans(heb helemaal geen taalcursus nodig, ga gewoon naar Toni toe). Daarna waren we naar de film van Che Guevera gegaan, lang niet alles begrepen, alles natuurlijk in het spaans, maar toch wel ontspannend. Echt tijdbesef hebben we nog niet, maar het is al weer weekend. Afgelopen nacht heerlijk geslapen, maar Tessa wat minder. Het is weekend, en dan komen jongeren uit de omgeving naar Gandía om te feesten en dat was wel te merken aan het lawaai. Maar weer heerlijk op het strand gelegen, en denk dat ik deze keer helaas wel ben verbrand. Het is hier namelijk nog zo’n 30 tot 35 graden! Hoezo herfst? Nu zitten we op school, maar helaas geen toegang tot het internet, dat moeten we van de week nog maar even regelen. En jaa, op school op een zaterdag! Dalijk toch maar weer een siestatje houden en dan vanavond misschien toch maar eens het nachtleven gaan bekijken. Liefs, Xx.

PS. Iedereen nog bedankt voor de lieve smsjes en berichtjes! Altijd fijn!
Kunt ook op Tessa’s site kijken; www.tesinspanje.web-log.com

• 06 September 2008 - 18:40

Sjoos:

Weer een leuk verhaal Ellie! Ahahhaa.. twee sukkeltjes in Gandia.. Ik zie je al helemaal lachend in die twingo zitten ;) Ben ook nogal jaloers op het lekkere weer dat je daar hebt.. Hier is het namelijk veeel te koud voor deze tijd van het jaar.. bah!

Liefs,
    xx

• 07 September 2008 - 10:32

Saaf:

Leuk om weer wat van je te horen Ellie! Ooh, het is daar lekker weer zeg, relaxt. En die siesta's klinken ook zeer goed..;) Have fun! Bye, xX

• 07 September 2008 - 14:21

Crazy M:

ook dit verhaaltje is weer een litair kunststuk.. :p haha

echt lekker datje valencia en gandia heb kunne verkenne, en dat je dan niet meer precies weet waar je bent, is heel logisch! :p zou mij ws ook overkomen..

mgoed, zeker die Toni te vriend houden! altij handig zo`n tolk..
    kuss

• 08 September 2008 - 15:27

Roos:

Hee Elle!

Hebben jullie weer, verdwalen met een twingo ;) Maar het is allemaal goed gekomen lees ik! Ach zo maak je nog wat mee haha! Aan je foto's te zien is het inderdaad heel mooi daar, en dat het zo'n goed weer is valt natuurlijk ook niet tegen.. Hopelijk wen je snel aan alles, in elk geval is de siesta er nu dus al ingesleten?
    Veel succes met de taalcursus en natuurlijk vooral veel plezier :)

Liefs Roos

• 08 September 2008 - 20:33

De Buuf:

hey elle
    leuk je avontuur in de twingo. Ik wens je nog heel veel plezier . groetjes van ons allemaal.